tiistai 30. syyskuuta 2014

Veljen vierailu!

Veli (lapsineen ja nannyineen) tuli ja meni. Ja eipä päässyt paljo hiljasia hetkiä syntymään kun nämä minun uudenuutukaiset veljenlapset olivat aika puheliasta sorttia. Heillä ihmetytti KAIKKI ja erityistä riemua toi just heidän vierailunsa aikaan sopivasti satanut ensilumi. Sitä kyllä kieltämättä velikin ihmetteli. Kolusimme kaikki lähiseudun leikkipuistot porukalla lävitse ja yks päivänpuolikas vietettiin ihan kahestaan ja juteltiin kaikesta tästä mitä on meneillään. Lapset vietti sen ajan nannyn kans heidän hotellilla. 

Tämä heidän nanny olikin erikoinen tapaus :D Oletin aluksi että hän olis ollu semmoinen juuri lukiosta valmistunut au pair tyttönen, mutta hän olikin 27-vuotias, hyvin korkeasti koulutettu nainen joka opetti lapsille myös ranskaa. Ja oli hyvin "virallisen" oloinen koko vierailun ajan. Vaikka Englannin veli ei miltään rikkaalta elitistiltä vaikutakkaan niin silti sain sen käsityksen että tämä nainen oli heillä ihan palvelijan roolissa, ei niinkään perheenjäsen. Ehkä tuo kuuluu kulttuuriin, Englannissa tämmöinen "palvelija-kulttuuri" ei taida olla vielä niin kadonnut kuin voisi luulla. 

Lapset oli nannyyn hyvin kiintyneitä, ehkäpä siksikin että nanny on heidän kanssaan aina kaikki arkipäivät. Myös silloin kun lapset on äitinsä luona. Veli tekee pitkää päivää ja nanny ja "Ms Smith" (taloudenhoitaja tms) pyörittävät arjen kotona.

Yhdessä vaiheessa Australian veliki liitty keskusteluun videopuhelun kautta. Hänkään ei ollu tällä kertaa niin varautuneen olonen ja valitteli kovasti sitä ettei voinu olla meidän kans. Australian veli on tulossa jouluksi Englantiin tämän Englannin veljen luokse ja mutkin on sinne kutsuttu. Saa nähä miten vietän ens joulun ku tämä oli jo toinen ehotus joulunvietosta :D

Kaikenkaikkiaan he olivat aivan ihana pieni perhe ja näki kovasti että hekin reissusta nauttivat. Ja nyt täytyy myöntää että oon joutunu viime aikoina tuntemaan ihan uudenlaista tunnetta, ikävää. Oli oikeasti haikeaa sanoa heille heipat, varsinkin pikkusille. Toivottavasti kuitenkin pian taas tavataan!

4 kommenttia:

  1. Tapasiko äitisi veljesi perheen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tavannut. Äiti oli muutenki reissussa, mutta vaikka oliski kuvioissa ollut niin en usko että he olis siltikään tavanneet.

      Poista
  2. Mitäs nyt kuuluu? Uusia tapahtumia? Ajatuksesi tilanteesta?

    VastaaPoista